marți, 26 mai 2009
Cum folositi canalele din Google AdSense
Ca idee generală, trebuie să ştii că instrumentul numit “canal” pe care-l oferă Google Adsense te ajută să ştii cum să cuantifici performanţa unui anumit site/blog sau a unui cod amplasat undeva anume pe un site/blog. În practică, este foarte util dacă foloseşti acest sistem de monetizare să afli pe care blog faci mai multe parale şi pe care şomezi, sau ce amplasament este mai potrivit ca să faci bani (deşi, în materie de amplasament, n-ar fi rău să te ghidezi după experienţa altora, nu de alta dar ai timp să redescoperi focul, să reinventezi roata?).Aşadar, întâi am să-ţi arăt cum să defineşti canale pentru fiecare dintre cele 20 de bloguri pe care ai pus Adsense la grămadă, ca să vezi la care 19 dintre ele poţi da delete din lipsă de click-uri în ultimii 2 ani. Te vei putea astfel consacra liniştit întrebării: de ce nici al douăzecilea blog despre ace, brice şi carice nu e mai breaz decât celelalte? Enigmă totală...Aşadar, laşi hlizeala şi te loghezi frumuşel în contul tău de la Google Adsense. Dacă ai setat să ţi se afişeze în limba română, eşti un om norocos, eu încă n-am avut vreme de asta în ultimele luni, de când există o interfaţă românească, şi-o folosesc tot pe aia din engleză. Asta e situaţia. Pozoasele pe care am să ţi le ofer spre ilustrare vor fi deci în şekspiriană, eu ţi-am zis, ca să nu spui că nu te-am avertizat şi să te oftici.După ce te-ai logat, dai click pe Adsense Setup:Acuma dai click pe Channels:Acuma fii antenă că începe să fie mai complicat, şi n-aş vrea să-ţi tremure mâna cumva, şi că mă dezamăgeşti, da? Bagă click pe URL channels. Ai nimerit? Ce tare eşti!Mnoa, acuma la mine cam aşa arată canalele, dar la tine nu-i nimica-nimicuţa, pentru că tu n-ai definit încă niciun canal, ai uitat? Şi, în plus, chiar şi la tine, după ce vei defini canalele va arăta cu totul altfel, pentru că tu nu ai fix aceleaşi bloguri ca şi mine, lojic, nu?Ok, pauza de 3 minute invidie de voie s-a terminat, înapoi la lucru. Bagă un click mic dar hotărât pe Add new URL channels, să vezi şi tu ce-o să se întâmple.Ei, vezi? Nu s-a întâmplat mare lucru:În caz că nu te-ai dumirit încă, hai că-ţi explic (dacă nu te-ai prins, eu asta fac de la începutul acestui post, îţi explic, doar-doar până la urmă pricepi): s-a deschis un câmp care aşteaptă cu sete să-l umpli din prea-plinul activităţii tale internautice. Nu te speria de ultimele metafore, după ce mă plictisesc de blogul ăsta îmi deschid un manual de expresii frumoase pe internet. Şi bagi, şi bagi, şi bagi de nu te mai saturi:Ai apăsat şi pe Add channels? Daaaa? Eşti uimitor, mai ai puţin şi te faci scriitor de tutoriale, ca je. Bun. Gata, eşti un om făcut: ai canale. Tu şi cu Veneţia. Navigabile. Hai să-ţi arăt cum să navighezi pe ale tale, dar nu chiar acuma-acuma, mai stai şi tu câteva ceasuri, până se uită cineva pe blogurile tale, altfel n-ai să vezi nicio schimbare, şi-ai să zici că te-am dus cu gondola degeaba juma de ceas.[după un duş, o omletă rece uitată de ieri şi trei ţigări marca bordura]Acuma, că tot au binevoit Gigi de la patru şi Alina-Balina să intre frenetic pe blogul tău, doar-doar o pun de-un trafic, fii atent la marea noutate care a apărut în raportul pe ziua de azi:Dai click, dar numai o singură dată, că oricum nu-ţi creşte traficul la mişcarea asta. Vezi? Eu ce vorbeam la început? Uite, acuma vezi care blog merge şi care freacă menta:Chestia asta e şi mai mijto dacă vrei s-o vezi la nivel de luna asta:Să-ţi mai arăt o chestie. Se presupune că ai făcut un blog, ai muncit zi şi noapte la el, te-ai lăsat de servici, de maşină, de mâncarea gătită omeneşte, de mersul sub bicicletă, de alea-alea, şi acum vrei să vezi dacă s-a meritat şi de ce nu. Faci aşa. Dai click pe Advanced Reports:Setezi Channel Data (nu orbecăi, e undeva mai prin dreapta ecranului):Şi apare o chestie cam aşa, cu toate canalele pe care tocmai le-ai definit adineaori:Acum, curios din fire cum te ştiu, sigur mori de curiozitate să afli câte pagini s-au încărcat şi câţi euro am făcut din 12 februarie şi până în 12 aprilie cu Media Gnostic. Vezi c-am ghicit? Hai că-ţi zic. Derulezi meniul din dreapta până când ajungi la grupul respectiv, şi-l bifezi.Acum, curios din fire cum te ştiu, sigur mori de curiozitate să afli câte pagini s-au încărcat şi câţi dolari am făcut din 12 februarie şi până în 12 aprilie cu Media Gnostic. Vezi c-am ghicit? Hai că-ţi zic. Derulezi meniul pull-down până când ajungi la luna respectivă, şi bifezi:În final, trebuie să arate ca-n visurile tale cele mai fierbinţi, adică:Un ultim click pe Display Report:Moment în care, evident, se generează un raport detaliat pentru canalul respectiv, pe zile, şi care dă mediile valorile şi totalul lor. Pe ăsta anume, îl poţi vedea cu ochii minţii, doar n-o să-mi zici că de la atâtea poze ai uitat cum se foloseşte imaginaţia :-)În ceea ce priveşte a doua parte a problemei, şi anume cum se defineşte un canal asociat unui anunţ anume, eu n-o agreez enorm de mult. Şi asta pentru că ştiu, în linii mari, care sunt spaţiile de pe blog unde se poate instala un banner de publicitate, aşa că aici nu-i nimic de exersat, nimic de improvizat, nimic de aflat. Sunt alţii, mai experţi ca mine, de la care am învăţat cum stă chestia, şi de atunci nu mi-am mai bătut capul. Eventual îţi explic şi ţie într-un post, că nu-s neam de manivelă.Totuşi, uneori este necesar să ştim cât scoate un banner. De exemplu, odată am avut nevoie de această informaţie în modul cel mai precis. Am făcut pentru un prieten care avea un site în engleză o versiune în limba franceză, şi cum nu ştiam câţi bani să-i cer (fiind prieten, nici nu m-a preocupat enorm problema), mi-a închiriat un banner Adsense pentru câteva luni, la capătul cărora m-a putut anunţa, graţie acestei şmecherii tehnice, că-mi datorează 50 USD. Şi mi-a dat vreo 200 (am uitat cumva să menţionez că este vorba despre un prieten?).Iată cum se face. Mergi tu fain-frumos pe Adsense Setup. Ţi-am mai arătat cumva faza asta? Nu-i nimic, repetiţia este mama robotizării:Acuma bagi click pe Channels (faza asta o ştii deja până la saţietate), moment în care ajungi aici:Nu te intimidezi, respiri adânc, şi apeşi bărbăteşte (sau femeieşte) pe Add new custom channels. Grozav, nu? Noa, uite în ce te-ai băgat:Completezi acolo cu un nume de canal reprezentativ pentru tine, dar care să rămână în limitele moralei în vigoare la ziua, ceasul şi minutul respective. Bagi mare în continuare:Şi gata, mărite sultan, că se face dimineaţa, vorba lui Şeherezada. Ce urmează de aici este să defineşti codul unui banner care să fie asociat canalului nou creat, nu? Să ştii că se poate şi invers, şi anume să faci un banner şi să-i defineşti un canal. Dar despre toate acestea, mărite vizitatorule unic, într-un alt post, nu-i asa?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu